Glenn Mathijssen en Philippe Hennin

Founders en CEO’s, Alberts

"Vending 2.0 - How IoT connected personalised food services and a real-time personal coach can smoothen our way towards a healthy life"

Over sprekers

Glenn Mathijssen en Philippe Hennin richtten in 2015 samen het bedrijf Alberts op. De startup ontwikkelde ’s werelds eerste geconnecteerde smoothie-automaat voor gepersonaliseerde, verse smoothies op basis van puur fruit, groenten en water. De bijhorende app zal consumenten begeleiden naar blijvende gezonde eetgewoonten.

Sessie: Vending 2.0 – How IoT connected personalised food services and a real-time personal coach can smoothen our way towards a healthy life.

We eten te ongezond. Slechts 9% van alle Belgen eet dagelijks voldoende fruit en slechts 3% voldoende groenten. Tegelijkertijd heeft 50% overgewicht en 20% obesitas. Het is een probleem. De mensen moraliseren helpt niet, kijk maar naar de jaren van incentive campagnes. Het is hun missie om geconnecteerde, gepersonaliseerde FoodTech oplossingen te ontwikkelen die je moeiteloos een gezonde snack (smoothies en soepen) bezorgen op school, op het werk of in de supermarkt.
Tijdens hun presentatie ligt er een focus op het linken van hun oplossing met die van andere food service providers in de vorm van een health coach platform dat gepersonaliseerde voedingsoplossingen en persoonlijk voedingsadvies geeft om gezonder te gaan eten.

Social media: