Programma

25-09-2018 | Technopolis Mechelen

12u30

Lunch

Wij voorzien bij aankomst een gezonde lunch zodat je helemaal ontspannen en vol energie aan het programma kan starten.

13u30

Introductie

Peter Roelens – CEO Nextel & Martine Tempels – Senior VP Telenet Business

13u45

Keynote speaker
Steven Van Belleghem

Sessies:

Om per segment de juiste focus te kunnen leggen, delen we de workshops op in 5 noden: Voorsprong voor jouw klanten, Voorsprong voor jouw medewerkers, Voorsprong voor jouw organisatie, Voorsprong voor jouw datasecurity, Voorsprong voor jouw operationele werking.

14u30

Sessie 1:

Voorsprong voor jouw klanten

Dr. Bart Van den Bosch

Onder de leiding van Bart Van den Bosch werd het KWS (Klinisch werkstation) ontwikkeld dat een volledig medisch dossier omvat. Deze software wordt met nog 29 andere ziekenhuizen gedeeld die nu één virtueel ziekenhuis vormen met 13.000 bedden onder de naam nexuzhealth. Hij is actief in diverse werkgroepen van de overheid ivm eHealth. Zijn voornaamste expertise domeinen zijn databases, software engineering, ziekenhuisinformatiesystemen, clinical decision support en telematica.

SESSIE: De patiënt als medeauteur van zijn dossier

De patient kan een actieve speler worden in het beheer van zijn dossier. We laten deze ook steeds meer een actieve rol spelen en zelf gegevens toevoegen aan het dossier via vragenlijsten en dagboeken met parameters. Op die manier krijgen we een veel kortere opvolging van de outcome parameters wat de kwaliteit van de zorg ten goede komt. We gebruiken hiervoor ons vernieuwd patientenportaal en ook een mobiele app waarin we bepaalde delen activeren in functie van de pathologie van de patient.

Dr. Bart Van den Bosch (NL)

CIO UZ Leuven / CTO nexuzhealth
De patiënt als medeauteur van zijn dossier

Voorsprong voor jouw medewerkers

Beata Steigerwald

Beata studeerde af aan de faculteit economie van de Universiteit van West-Hongarije. Na haar universitaire studie trok ze twee jaar naar Londen om er haar Engels te verbeteren. Toen ze terug was in Hongarije, kwam ze terecht in het overzees transport en de logistieke sector. In 2006 begon ze bij AEGON Hongarije in het contactcenter te werken en daar werkt ze nog altijd. Tijdens haar eerste jaren bij het bedrijf gaf Beata als Customer Service Manager ondersteuning aan haar collega’s en stond ze in voor het verbeteren van de processen om een hoogwaardige dienstverlening te kunnen bieden. Sinds 2016 is ze manager van het Quality and Traffic Control Team. Werken met VoiceAnalytics van Xdroid behoort tot haar dagelijkse routine.

SESSIE: Kunstmatige intelligentie en machine learning algorithms worden ingezet voor spraakanalyse. Everyday VoiceAnalytics

De manier waarop we deze tool gebruiken om de kwaliteit van onze callcenterdienst te verbeteren, is gebaseerd op het blootleggen van de kenniskloof en het focussen op alle oproepen. Niet slechts op 1-2%. Hoe kunnen we tegelijkertijd de productiviteit verbeteren, de gesprekstijd verminderen - Is korter eveneens beter?

Beata Steigerwald (EN)

Head of Quality and Traffic Control – Aegon
Kunstmatige intelligentie en machine learning algorithms worden ingezet voor spraakanalyse. Everyday VoiceAnalytics

Voorsprong voor jouw organisatie

Julien Stocq & Geoffroy Gillis

SESSIE: Digitale transformatie – het verhaal van PwC

PwC Belgium evolueert naar een digitaal aangestuurde professionele dienstenonderneming door tal van grootschalige digitale transformatie-initiatieven te implementeren om de digitale kennis van het personeel te versterken en de manier waarop ze zakendoen (intern en met klanten) opnieuw uit te vinden.

PwC opereert in een gereguleerde omgeving voor een aantal van de aangeboden diensten, zoals ‘Assurance’ en ‘Tax & Legal’.

Tijdens deze sessie wil PwC graag de opgedane kennis, voornaamste succesfactoren en potentiële valkuilen delen. Voorbeelden van initiatieven op het vlak van digitale transformatie zijn: Tenzing recruitment chatbot, de lancering van het Experience Center, D&A Academy, RPA,...

Julien Stocq & Geoffroy Gillis (EN)

PwC Partner Innovation & Director Digital Services – PwC Belgium
Digitale transformatie – het verhaal van PwC

Voorsprong voor jouw datasecurity

Luc Van Houtte

Luc Van Houtte hield zich bij Mobile Access 22 jaar lang bezig met het uitbouwen en onderhouden van de service desk, gecombineerd met service delivery en project management. Bij Nextel focust hij zich op service delivery management. Door zijn ervaring heeft hij geleerd dat creativiteit en mentaliteit van de betrokkenen een zeer belangrijke factor is voor het slagen of falen van een missie. In dat verband raakte hij meer en meer geboeid door de mens in de machine.

SESSIE: Stop menselijke fouten in IT beveiliging

4 op 5 datalekken zijn het gevolg van menselijke fouten

De tijd dat een perfect onderhouden en state-of-the-art IT infrastructuur voldoende was om uw bedrijfsactiviteiten te beveiligen en te verzekeren, is al even voorbij. Dé moeilijkste, belangrijkste maar ook vaak zwakste schakel in deze ketting is de mens zelf. Velen beseffen dit ondertussen. Jammer genoeg zijn de meerderheid van de te nemen acties niet efficiënt, effectief en niet meetbaar. In deze sessie zal u op een speelse manier leren en tot het besef komen hoe u hiermee kan omgaan en resultaat kan boeken.

Luc Van Houtte (NL)

Service Delivery Manager – Nextel
Stop menselijke fouten in IT beveiliging

Voorsprong voor jouw werking

Rajiv Seesurn

Rajiv is reeds sinds 2001 actief in de telecommunicatie (bij Orange, WFI, Nokia, T-Mobile, Outremer Telecom, Huawei, BASE Company). Hij werkte als Radio Engineering Manager bij BASE. Sinds 2016 bekleedt Rajiv de functie van Innovation Program Manager, met als belangrijkste doelstelling het opstellen van een innovatieprogramma.

SESSIE: 5G-uitdagingen en -mogelijkheden

5G-aanbieders beloven een baanbrekende revolutie met tal van mogelijkheden voor een ruim innovatie-ecosysteem. Achter deze hype gaan heel wat uitdagingen schuil. Van de enorme investeringsbehoeften tot de regelgeving, de weg naar 5G verloopt niet van een leien dakje. Maar volstaan de beloofde mogelijkheden om de weg te banen naar een wereld waarin operatoren 5G gebruiken en ze samen met hun ecosystemen de potentiële waarde van 5G naar boven kunnen halen?

Rajiv Seesurn (FR)

Directeur van het Telenet Innovation Center – Telenet
5G-uitdagingen en -mogelijkheden

Sessie 2:

Voorsprong voor jouw klanten

An Meers

An is in 2005 begonnen als Training & Quality Manager Benelux bij Transcom Worldwide, een internationaal contactcenter dat 30.000 mensen tewerkstelt. An is heel erg geboeid door klantenservices en projectmanagement en werd in 2006 geselecteerd als Global Account Manager voor Tele2, de grootste klant van het bedrijf in die tijd. Na 2 jaar global account management werd An Country Manager, Administrator van Transcom Belgium waarbij ze het bedrijf winstgevend maakte gedurende de komende 5 jaar. In 2013 hielp ze mee aan de overname van Transcom Belgium door Target Group, een van de toonaangevende Belgische contactcenters, en werd ze benoemd tot Chief Strategy Officer. Als General Manager leidt An vandaag de Operations, HR, Development en Excellence Teams en is ze vicevoorzitter van ContactCentres.be, de Belgische sectorvereniging voor contactcenters.

SESSIE: Connectie maken met klanten in 'always-ON' tijden

Als customer contact service provider bieden we oplossingen aan die klantentrouw en kostenefficiëntie bevorderen en de verkoop doen stijgen voor onze klanten en tegelijk ook het welzijn op het werk voor onze werknemers bevorderen. We tonen u een aantal oplossingen die we de afgelopen maanden intern of voor onze klanten hebben ontwikkeld, oplossingen die de verwezenlijking van deze doelstellingen mogelijk maken in tijden waarin iedereen 24/7 verbonden is.

An Meers (tweetalig: NL, FR)

General Manager – iKanbi Belgium
Connectie maken met klanten in ‘always-ON’ tijden

Voorsprong voor jouw medewerkers

Dr. Stephane Berghmans

Stephane Berghmans is doctor in de toegepaste chemie en maakte carrière in de innovatie bij Total, Milliken & Company,Janssen Pharmaceutica en CommScope. Sinds twee jaar is hij bezig met de transformatie van Technopolis naar de 21ste eeuw.

Sessie: Met Technopolis naar de 21ste eeuw

De transformatie die Technopolis ondergaat gebeurt op verschillende niveaus. In de eerste plaats is het de bezoekerservaring: we willen blijven relevante inhoud bieden door nieuwe technologieën en moderne belevingen aan te bieden. Deze toekomst is digitaal en participatief en ik bespreek een aantal voorbeelden van nieuwe projecten. In de tweede plaats pakken we onze manier van werken aan: we streven hier ook naar een participatieve en moderne werkcultuur.

Stephane Berghmans (NL)

CEO – Technopolis
Met Technopolis naar de 21ste eeuw

Voorsprong voor jouw organisatie

Sam Schellekens

De 15-jarige ervaring van Sam in bedrijfsconsultancy, productbeheer, marketing en bedrijfsontwikkeling is bijzonder uitgebreid en gevarieerd. Dankzij zijn ervaring en kwalificaties bouwde Sam een uitgebreide en grondige kennis op van de bedrijfsbehoeften op het vlak van IoT.

SESSIE: Zorgt IoT voor Evolutie of Revolutie?

IoT is de toekomst. Sommigen beweren zelfs dat we aan het begin staan van een 4de industriële revolutie. We evolueren enorm snel. Slechts een decennium geleden waren er nog maar 500 miljoen apparaten aangesloten op internet. Ondertussen gaat het al om 15 miljard apparaten en over vijf jaar kunnen het er meer dan 45 miljard zijn. Elke sector en elke individuele onderneming kan een enorm voordeel en succes halen uit het implementeren van IoT, wat niet wil zeggen dat er geen storingen meer zullen zijn.

Sam Schellekens (NL)

Sr. Business Development Manager IoT – Telenet
Zorgt IoT voor Evolutie of Revolutie?

Voorsprong voor jouw datasecurity

Karl Pottie

Karl Pottie heeft jarenlange ICT ervaring binnen de overheid. ICT security is voor hem steeds een bijzondere passie geweest en als CISO maakt Karl dan ook deel uit van het GDPR implementatie team van het provinciebestuur.

SESSIE: GDPR & Privacy by Design: een praktische en pragmatische aanpak

Privacy by Design is een belangrijk doch onderbelicht element van de GDPR. Een pragmatische doch gestructureerde privacy aanpak bij het ontwerp van ICT systemen is noodzakelijk. Doel is een positive-sum-game voor klanten en overheden/bedrijven. Korte inhoud:
- Privacy By Design: niet omdat het moet, maar als positieve keuze;
- De 7 pijlers van privacy by design;
- 8 design strategieën en hun vertaling in de praktijk.

Karl Pottie (NL)

Expert ICT –CISO – Provincie Vlaams-Brabant
GDPR & Privacy by Design: een praktische en pragmatische aanpak

Voorsprong voor jouw werking

Dr. Bernd Heinrichs

Zijn hele carrière lang was hij gefascineerd door ‘Het normale veranderen’ en ‘Focus leggen op Innovatie’, wat voor bedrijven tegenwoordig de grondslag is voor een succesrijke toekomst.
Nadat hij bij Ericsson had gewerkt aan de volgende generatie netwerken, kreeg hij de kans om bedrijfs- en innovatieleiderschap aan de dag te leggen in verschillende functies bij Cisco. Als Managing Director IOT EMEAR stond hij aan het hoofd van de organisatie die de klanten van Cisco helpt om zich met succes om te vormen voor de nieuwe digitale wereld. Een deel van zijn functie bestond uit het besturen van het Cisco Innovation Center in Berlijn, dat gericht is op innovaties in de industriële IOT-ruimte. Sinds 1 oktober 2017 is hij verantwoordelijk voor de planning en het beheer van de digitale omvorming van de Bosch Mobility Sector.

SESSIE: Bosch en de omvorming naar het digitale tijdperk

Digitalisering betekent dat we de manier veranderen waarop we onze onderneming beheren. In de digitale wereld zijn gebruikers, werknemers en bedrijfspartners veeleisender dan ooit tevoren. Digitalisering genereert uitgebreide informatie over het gebruikersgedrag, de gebruikersvereisten en -behoeften, waardoor nieuwe bedrijfsopportuniteiten ontstaan, nieuwe diensten mogelijk gemaakt worden en wij rechtstreeks betrokken zijn bij onze gebruikers. Om de digitalisering binnen een zone van nieuwe producten en diensten te beheren en in het kader van de veranderende verwachtingen van gebruikers en klanten moet u uw waardeketen opnieuw bepalen, uw bedrijf aanpassen zodat het verbonden klanten kan bedienen en functioneren als een digitale divisie. Meer informatie over hoe Bosch zich omvormt voor het digitale tijdperk.

Dr. Bernd Heinrichs (EN)

Executive Vice President & Chief Digital Officer Smart Mobility Solutions – Bosch
Bosch en de omvorming naar het digitale tijdperk

Sessie 3:

Voorsprong voor jouw klanten

Gilles Talbot

Gilles Talbot is SR. Prinicpal Business Consultant bij Genesys. Hij woont in Parijs en heeft meer dan 18 jaar ervaring in Contact Centers en Customer Experience Management. Hij vergezelt Genesys sinds 2012. Naast zijn passie voor Customer Experiences, kan Gilles ervan genieten om naar muziek te luisteren, te tennissen en tijd te spenderen met zijn familie.

SESSIE: De toekomst van de klantenervaring

Tijdens deze sessie blikt Gilles Talbot vooruit op de toekomst en deelt zijn standpunt en visie over hoe klantenmomenten gecreëerd worden over marketing, sales en dienstverlening heen. Hij zal het hebben over de rol van machinaal leren, augmented reality en hoe we de customer journey vormgeven en de klantenervaring in de toekomst beheren. Maak je klaar voor een sneakpreview van innovatieve use cases!

Gilles Talbot (EN)

Sr. Principal Business Consultant – Genesys
De toekomst van de klantenervaring

Voorsprong voor jouw medewerkers

Isabel De Clercq

Kan technologie de cultuur van een organisatie veranderen? Hoe creëert de digitale werkplek nieuwe manieren van leren en werken? En hoe houden sociale technologieën verband met zelfleiderschap. Dat zijn enkele vragen waar Isabel enthousiast mee bezig is. Ze is de auteur van het boek Social Technologies in Business. Connect | Share | Lead. Isabel combineert haar ``thought leadership`` over sociale technologieën met een stevige didactische ervaring en een overtuigende houding op het podium. Om gezonde en collaboratieve werkplekken te helpen creëren. Om te zorgen dat er minder geklets is op sociale media. En om mensen te helpen hun digitale stem te laten horen. Dat is de professionele roeping van Isabel.

SESSIE: Digital – Social – IT: Een nieuwe heilige Drievuldigheid

Sociale technologieën zijn katalysators die organisaties en werknemers helpen om naar een volledig nieuwe manier van leren en werken over te gaan. Een bedrijf dat zijn sociale technologieën verwaarloost of inefficiënt gebruikt, is slecht uitgerust voor de moderne wereld. Isabel De Clercq zal aan de hand van een aantal praktische voorbeelden onderzoeken hoe sociale technologieën waarde kunnen creëren voor de digitale werkplek. Wat is het verschil tussen samenwerking en communicatie? Hebben tools echt de kracht om het gedrag van onze werknemers te veranderen? Hoe maakt u van sociale samenwerking een echt succes? En hoe begint u er zelf aan? Van de meer filosofische kwesties en tool-gerelateerde vragen tot concrete gevallen en “how to” tips: deze interactieve workshop is een onestopshop.

Isabel De Clercq (tweetalig: NL, FR)

Oprichtster – Connect|Share|Lead
Digital – Social – IT: Een nieuwe heilige Drievuldigheid

Voorsprong voor jouw organisatie

Herman Arnouts

Herman Arnouts heeft als Master Bio-ingenieur, Bedrijfskundig Ingenieur en Master in Controllership een loopbaan opgebouwd in de voedingsindustrie. Hier heeft hij achtereenvolgens diverse functies uitgeoefend voor enkele belangrijke bedrijven binnen België. Aanvankelijk startte hij als productie-verantwoordelijke, om nadien zich toe te leggen op de professionalisering van diverse operationele diensten (zoals kwaliteitszorg, planning, aankoop, loigistiek en human resources). Vervolgens is hij geëvolueerd naar het domein van bedrijfscontrolling en later financieel directeur, waarbij hij zich specialiseerde in bedrijfseconomische rapporteringen, balanced scorecards, investeringsanalyses en budgettering. Sedert 2013 is hij CEO van Volys Star, een Vlaams bedrijf dat marktleider is in de productie van gezonde, evenwichtige, hedendaagse voeding op basis van kip- en kalkoenproducten.

SESSIE: Duurzaam veranderen is loslaten

Terwijl iedereen het erover eens is dat verandering de enige constante is geworden in de wereld; en organisaties en stijlen van leidinggeven zich dringend moeten aligneren hieraan; wordt slechts mondjesmaat in vraag gesteld in welke mate de persoonlijkheid van de verantwoordelijke zelf zich hierin duurzaam kan handhaven. Herman Arnouts probeert vanuit zijn eigen ervaring en leefwereld inzichten mee te delen, die hem in de loop der jaren geholpen hebben meer te bereiken dan voorzien.

Herman Arnouts (NL)

CEO – Volys Star
Duurzaam veranderen is loslaten

Voorsprong voor jouw datasecurity

Lore Mattelaer & Willem Janssens

Lore heeft meer dan 15 jaar succesvolle ervaring in adviserend verkopen op de markt van grote ondernemingen, met het IT- en CISO-departement als steun en toeverlaat. De afgelopen 8 jaar nam ze een diepe duik in de snel evoluerende wereld van cyberbeveiliging. Ze werkte samen met klanten, productmanagers en bedrijfsbeheerders en zorgde samen met het team van het Security Competence Center voor groei.

SESSIE: Endpoint Security: indrukwekkende innovaties

Wist u dat u het gemakkelijkst in een onderneming binnengeraakt via de eindgebruikers? Hackers weten dat wel en de bedreigingen die ze gebruiken, worden niet alleen alsmaar complexer, maar hebben ook steeds grotere gevolgen!
Het is dus nu tijd om uw Endpoint Protection opnieuw te bekijken.
Tijdens dit seminar biedt Telenet Business u een overzicht van de grootste trends en hoe de markering van de Endpoint Protection deze trends probeert te keren met innovaties. Laat stress achterwege en neem deel aan deze inspirerende duo-presentatie!

Lore Mattelaer & Willem Janssens (NL)

Security Competence Manager & Security Consultant Telenet
Endpoint Security: indrukwekkende innovaties

Voorsprong voor jouw werking

Jeroen Hoebeke

Jeroen Hoebeke is verbonden aan het Internet Technology and Data Science Lab van Universiteit Gent en imec. Als professor verricht hij er reeds jarenlang onderzoek naar draadloze oplossingen voor het Internet of Things. Tevens bekijkt hij hoe open standaarden kunnen gebruikt worden om sensoren en actuatoren makkelijker uit te rollen, met elkaar te laten praten en te gebruiken in IoT toepassingen. Deze expertise heeft hij toegepast in verschillende IoT domeinen zoals slimme gebouwen, logistiek, gezondheidszorg, sport, industrie 4.0, enz. Sinds 2015 is hij ook docent van het nieuwe vak Internet of Things aan de Universiteit Gent.

SESSIE: Interoperabiliteit en open standaarden als fundament van slimme gebouwen.

Interoperabiliteit, of het garanderen dat alle “Things” met elkaar kunnen praten, wordt gezien als één van de grootste struikelblokken voor een succesvol Internet of Things. Ook de slimme gebouwen die we hierbij voor ogen hebben blijven er niet van gespaard, want zonder interoperabiliteit ontstaan er incompatibele oplossingen met extra kosten en problemen tot gevolg. In deze workshop bekijken we de consequenties van een gebrek aan interoperabiliteit, gaande van de draadloze communicatie-oplossingen tot hoe sensor en actuator informatie dient voorgesteld te worden. We bekijken of de droom van 1 standaard voor gebouwen al dan niet haalbaar is, wat er momenteel gebeurt in het snel veranderende landschap van IoT standaarden voor slimme gebouwen en hoe we hiermee - als producent of als klant - mee kunnen omgaan.

Jeroen Hoebeke (NL)

Professor -UZ Gent
Interoperabiliteit en open standaarden als fundament van slimme gebouwen

17u00

Networking

Na de honger naar kennis is het uiteraard tijd om de interne mens te spijzen. Bij een verfrissend glaasje en heerlijke finger food is er de kans om te netwerken of gezellig na te praten.

19u00

Einde

Kom je ook?

Schrijf je in voor ICT Nspire 2018

INSCHRIJVEN